Friday, April 23, 2021

Κινητήρας Alfa Romeo DOHC

 


Ο τετρακύλινδρος 8βάλβιδος  κινητήρας της Alfa Romeo με 2 εκκεντροφόρους παρουσιάστηκε το 1954 στην Giulietta Sprint και ήταν σχεδιασμένος από τον Giuseppe Busso. Ήταν αλουμινένιος  με διάμετρο διαδρομή Χ 74 Χ 75 mm που έδειναν 1.290 cc. Με ημισφαιρικούς θάλαμους καύσης και τις βαλβίδες σε διάταξη V στις 80°. Η μετάδοση γινόταν με διπλή αλυσίδα. Η ιπποδύναμη με μονό καρμπιρατέρ Solex ήταν 53 άλογα CUNA στις 5.500 rpm.

Το 1957 στην έκδοση t.i. με διπλό Solex ανέβηκε στα 65 άλογα στις 6.150 rpm και το 1961 στα 74 άλογα στις 6.300 rpm, ενώ η έκδοση με δύο 40άρια διπλά Weber οριζοντίου ροής έφτανε τα 97 άλογα (CUNA πάντοτε) στις 6.300 rpm

Με την Giulia Tipo 105 ο κινητήρας ανέβηκε σε κυβικά. Με διάμετρο Χ διαδρομή 78 Χ 82 mm ο κυβισμός πήγε στα 1.570 cc και με διπλό 32άρι Solex απέδιδε 90 άλογα στις 6.000 rpm. Ενώ με δύο διπλά 45άρια Weber η ιπποδύναμη ήταν 113 άλογα στις 6.500 rpm. Ταυτόχρονα ο 1,3 στην Coupé 1300 GT Junior ανέβηκε στα 88 άλογα.

Το 1967 ο κυβισμός γίνεται 1.779 cc και η ιπποδύναμη 118.

Το  1971 η 2000GT Veloce αποκτά 1.962 cc (διάμετρος στα 84 mm.) με 131 άλογα.

Τέλος το 1977 στην Nuova Giulietta παρουσιάστηκε και στα 1.357 cc (με διάμετρο Χ διαδρομή 80 x 67,5 mm) και 95 άλογα στις 6.000 rpm.

Το 1986, το μοτέρ των 1.779 cc με τούρμπο απέδιδε 155 άλογα στην 75 Turbo

Οι τελευταίοι 8βάλβιδοι Bialbero κινητήρες τοποθετήθηκαν στις 155 και στις164 με κυβισμούς 1.749, 1.962 και 1.995 cc.

 





 

No comments:

Post a Comment